29 Kasım 2009

Alexandre Song'dan kısa kısa

"Oğlum şu an benim babamı kaybettiğim yaşta. Beni oynamak için çağırdığında oturup düşünüyorum. Sanırım bir şeyler kaçırdım. Babamı tanıma şansı bulamadım. Benim için çok zordu. Arkadaşlarımı babaları okuldan alırken, benim için hiç kimse yoktu. Daha 8 yaşındayken baba olup, aile kurmaya karar verdim. Küçükken yaşayamadığım sevgiyi büyüyünce yaşamak istiyordum."

"8 yaşına kadar Kamerun'da yaşadım. Daha sonra Fransa'ya geldim. İlk zamanlar çok zordu. Afrika ile Avrupa arasında çok büyük farklar var. Annem beni ilk kez McDonald's a götürdüğünde, bu ne diye sorup tiksinerek baktım. Annem denememi söyledi ama ben istemedim. Afrika'daki tatlar gibi değildi. Her şey farklıydı."

"Afrika'da Fransızca biraz farklı olarak konuşulur. İlk 6 ay boyunca insanların beni anlayabilmesi zor oldu. Daha sonra anlayabilmeye başladılar. Futbol oynuyorsanız pek fazla konuşmaya ihtiyacınız yok. "

"Yeni evimizin penceresinden Red Star'ın (Fransız alt lig takımlarından biri) sahasını görebiliyordum. Bir gün okuldan sonra çocukların futbol oynadığını gördüm. Oradaki adama ben de oynayabilir miyim diye sorduğumda bana yarın gel dedi. Oynadığımda ise benden etkilenmişti. Nereli olduğumu, nerede yaşadığımı sordu. Ona buraya iki hafta önce taşındığımı, kimseyi tanımadığımı ve arkadaş edinmek için geldiğimi söyledim. Futbolcu olmayı düşünmüyordum. Sadece futbol oynayarak arkadaş edinmeyi istiyordum. "

Burada küçük bir not eklemek gerekir. Şimdi takım arkadaşı olan Abou Diaby o zamanlar Red Star formasını giyiyordu ve Paris Saint Germain'e transfer olmuştu. Song ise onun yerine takıma dahil oldu. Red Star'dan Bastia'ya geçiş yaptı. Burada Wenger'in gözlemcilerine takıldı ve soluğu Londra'da aldı.

"Henüz 17 yaşındaydım. Ailemi ve arkadaşlarımı bırakıp gelmiştim. Üstelik İngilizce de konuşamıyordum. Her şey farklıydı; yemekler, yağmur! Bir sonraki yıl daha iyiydi. Eşim de Londra'ya geldi. Daha sonra ilk çocuğumuz doğdu ve hayat benim için tamamen değişti. Şimdi bir ailem var ve onlar için her şeyimi vermeye hazırım. "

"Chelsea'nin çok iyi ve çok güçlü oyuncuları var. Eğer orta sahayı kazanırsanız maçı kazanırsınız. Bunu yapmak için hazırız. Belki benim bu oyuncularla etkileşimim daha fazla olacaktır. Andrey ve Theo gibi oyunculardan daha iyi fiziksel özelliklere sahibim. "

"Babam burada olsaydı daha mutlu olabilirdim. Eşim, çocuklarım ile birlikte iyi bir yaşam sürüyoruz. Babam da burada olsaydı ve bu mutluluğu bizle paylaşsaydı daha mutlu olabilirdim."

0 Yorum yapın!:

Yorum Gönder | Feed



 
^

Powered by BloggerFlamboyant Striker by UsuárioCompulsivo
original Washed Denim by Darren Delaye
Creative Commons License